МИША, МАЛКАТА УМНИЦА


Аз съм Миша, малката умница 
по математиката съм царица. 
От бати Тони знания получих 
и цифрите играейки изучих! 
А сега знайте във този час
самичка ще ви ги припомня аз.  
Ей, сега незабавно ще ги кажа, 
че ги помня, мога да покажа. 
И така: най-отпред в редичка
е подредена първо единичка. 
Давам ти бързо два бонбона
с какво още мога да помогна. 
Двойката е лебед ченоглав 
във езерото е най-твърдоглав. 
Две козлета, знам, че спорили 
и на мостчето се преборили. 
Триъгълникът има три страни 
да кажа, че са много остри.
Припомних си за три сърнички 
три сестрички най-добрички.
Четири пък е естествено число 
тайната ми разкри знай тати Иво.
Кончета, кученца, мечета 
всички имат четири крачета. 
Пет е като половин самолет,
а след него лети един въртолет.
Пет са пръсчетата на ръката, 
както и на всеки от краката. 
Ето, вижте всички най-накрая
цифричките до пет добре ги зная.
А сега прочетете ги най-отпред 
и кажете ми ги без грашка подред.
Автор: Виктория Милчева

Популярни публикации от този блог

Хора много,човеци малко

ЧЕРНО МОРЕ

Изповед на твореца